Medie- og Kommunikationsteori

Public Deck • Created by Medievidenskab

7 cards
Card 1
Term
De trykte medier
Definition
Fysiske, statiske medier såsom aviser, bøger og flyers.
Card 2
Term
De digitale medier
Definition
Dynamiske og interaktive medier, der distribueres elektronisk, såsom hjemmesider, online annoncer og opslag på sociale medier.
Card 3
Term
USP (Unique Selling Proposition)
Definition
Den ene, unikke funktion eller fordel, der adskiller et produkt fra dets konkurrenter.
Card 4
Term
ESP (Emotional Selling Proposition)
Definition
En marketingstrategi, der appellerer til forbrugerens følelser for at overtale dem til at købe et produkt.
Card 5
Term
Positionering
Definition
Processen med at skabe et distinkt image og en identitet for et produkt eller en brand i målgruppens bevidsthed.
Card 6
Term
Nyhedskriterier
Definition
De faktorer, der afgør, om en begivenhed eller historie anses for at være nyhedsværdig (f.eks. aktualitet, relevans, konflikt, prominens).
Card 7
Term
Kampagne
Definition
En koordineret serie af kommunikationsaktiviteter designet til at opnå specifikke mål over en bestemt tidsperiode.